מעשה בקומקום

קומקום התה של משפחת אבו מוסא, זה שמזג לאלפי כוסות זכוכית את המשקה האדמדם המתוק, הייתה לו תכונה שלא ירדתי לפישרה.
תמיד נובע הוא כמו פך השמן של נס חנוכה בבית המקדש. והתה חם, מתוק ומרווה ומשאיר טעם של עוד. מין קומקום כרסתני עשוי ממתכת קלה, בעל זרבובית בצורת סימן שאלה ושיפכו הדק נמזג מגובה היישר אל פי הכוס, אינו מאבד טיפה.
כשהביא אבו מוסא מתנה לאום מוסא קומקום זהה וחדש משוק ג'נין, לא היססתי לבקש ממנו שיעניק לי את הקומקום הישן מתנה, אלא שהקומקום הישן עבר עכשיו לשרת את המשפחה בשעת עבודת השדה, שם היו שופתים מימיו ומעלים אותו למוקד. תוך דקות הייתה הדקה מתלהטת, התה הידוע מוכן והמשפחה כולה נאספת אל ארוחת הבוקר בצל עץ.
אך קומקום נוסף, זהה לקודמיו, שיצא מהמחזור והושלך אל גדרת אבן בבוסתן, אותו אימצתי לי. זמן רב שימש אותי לאותן מטרות עד שפג תוקפו ונמצא לו מקום מנוחה בגן הפסלים אשר בגינתי, שם משמש הוא את נכדתי הקטנה שמשקה בעזרתו את צמחי הגינה.
הופתעתי כשקיבלתי הודעה טלפונית דחופה לבוא הביתה להציל חתול לבן. מיהרתי לעשות את המצווה, אלא שלא מצאתי את הקורבן המבוקש, רק ראיתי חורבן גדול של עציצים בגני. גם הצלמת המקומית באה חיש על אופניה מצוידת בעדשות מצלמה כאלה שאין להשיג ואחרות שמשיגים בכל חנות. גם היא, למרות עדשותיה לא מצאה את הקורבן. אך השכנה הודיעה בפירוש שראתה חתול לבן גדול שראשו תקוע עמוק בקומקום תה ישן ואינו יכול לראות, אינו יכול לעקור את הראש מפתח הקומקום וכך רץ בין עציצים וכדי חרס, נוגח ומנתץ ב"קסדתו", אחוז דיבוק, פוגע בכל הנקרה בדרכו.
אתמול התיישב לידי ידידי הותיק רב השנים, אבינרי, מציג לפני ידיים פצועות ושואל אותי: "מה לדעתך, מה זה?", "נפצעת בעבודה." אני משיב מיד. "לא", מספר אבינרי: "הנה אני הולך ורואה חתול לבן, אלא שבמקום ראש הוא נושא על צווארו קומקום ישן מושחר ממדורות ואינו מצליח להיחלץ". ואבינרי, להווי ידוע, מכיר כל כלב וכל חתול ודומני שאף הם מכירים ומוקירים אותו ואת חיבתו הרבה אליהם. ללא היסוס קרב בלאט, תופס בקומקום על ראש החתול ומושך בחוזקה, אלא שהחתול משיב רעה תחת טובה ושורט את ידי מיטיבו שריטות עמוקות וכואבות.
אך אבינרי הגיבור לא נסוג לאחור, לא אומר נואש ובהינף נועז מעיף את החתול באוויר באוחזו בזרבובית הקומקום. החתול עף לו כמו דרור לצד אחד, הקומקום עף כמו קומקום מעופף לשיחים ואבינרי שלנו שמח וטוב לב הלך לקבל זריקת אנטי-טטנוס.
הכל בוא על מקומו בשלום, מלבד הקומקום שלא נמצא עד עצם היום הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה