לשרוד (מפ'ם והקיבוץ) 12.8.88

בליל שבת, במפגש הפוליטי בסדנת הוותיקים תאר בר ניב את מה שצפוי להסתדרות ולחברת העובדים – אם הימין ינצח בבחירות. הימין יגשים את שאיפותיו מזה שנים – להרוס את ההסתדרות, את קופ'ח ואת המפעלים שתנועת העבודה הקימה מאז שנות השלושים וכמובן את התנועה הקיבוצית.
אבל הסכנה הגדולה ביותר צפויה למדינה אם הימין ינצח בבחירות, הוא יספח את עזה ואת יו'ש למדינת ישראל, ויביא למלחמה עם מדינות ערב שמלחמת יום כיפור תהיה משחק לידה
האם יש כוח כל שהוא במדינה שיכול לחסום את הימין? – יש רק כוח אחד במדינה שמסוגל להדוף את הסכנה ולעצור את הסחף המאיים להטביע אותנו והכוח הוא מפלגת העבודה.
הבחירות לכנסת ה-12 מצאו את הקבה'א בתקופה קשה מאין כמותה, מצוקה חברתית, וכלכלית עוברת על התנועה והבחירות בשער. בשני דברים בעיקר תלויה מערכת בחירות – בכסף ובכוח אדם, והמשבר פגע קודם כל בשניים אלה.
חושש אני לתוצאות הבחירות. ולא שמא נקבל מספר מנדטים כפי שמראים הסקרים ולא כפי שמצפים במפ'ם., חושש אני למה שישאירו לנו הבחירות בקיבוצים, חושש אני לחובות שיגדלו במישרין או בעקיפין, כי לבחירות יש דינמיקה משלהן.
נדמה לי שבקבה'א עדיין לא תפשו שהמטרה העליונה בתקופה זאת היא ל ה ש ר ד פשוטו כמשמעו. עברו הזמנים שזה היה מובן מאליו... מול העתיד המצפה לנו רק קיבוצים חזקים מבחינה כלכלית וחברתית יחזיקו מעמד.
את התנועה שלנו אפיינה מאז ומתמיד השאיפה ללכת בגדול, ולא תמיד על בסיס המציאות, יתכן שגורם התחרות עם הקיבוץ המאוחד ואח'כ התק'ם מילא תפקיד בשאיפה זאת. היום אם נדע להפיק את הלקחים משגיאות העבר, ולהיצמד לקרקע המציאות, נעבור בשלום גם תקופה קשה זו.
יהודה ו-ן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה