אם תרצו אין זו אגדה (הצעות למימון אנטנת וידאו) 13.12.85

עמדתי ליד לוח המודעות וקראתי: ישיבה משותפת של ועדת המשק ורכזי הענפים והוועדות, בנושא המשבר בארץ והשלכותיו עלינו. בפתח הישיבה יסקור הגזבר את הפעילות הכספית, הישיבה תוקרן לחדרי החברים ביום שישי אחה'צ.


המזכירות מודיעה: משחק הדרבי בכדור-סל בין מכבי והפועל ת'א המתקיים בשבת בשעה תשע בערב, יוקלט ויוקרן למחרת. המשתתפים בשיחת הקיבוץ לא יפסידו את המשחק.

ועדת ביטחון מודיעה: מעשי הטרור התקרבו לאזורנו. בצומת כרכור על יד התחנה לעפולה הונח מטען חבלה. למזלנו המטען התפוצץ כשאיש לא היה בתחנה...

ליד מלב"ן ניסתה מכונית אלמונית לדרוס הולך רגל. הנפגע הועבר לבי'ח הלל יפה...

בשבת בשעה 20.45 תוקרן לחדרי החברים הודעת וו. בטחון על המצב וכללי ההתנהגות, החברים מתבקשים לפתוח את הטלוויזיה בשעה זאת....

זהו תיאור דמיוני איך ייראה לוח המודעות לאחר שנתקין אנטנה מרכזית ואביזרים נוספים. קשה להגזים בתיאור החשיבות שיש לאנטנה מרכזית בשטח החברתי, משקי, תרבותי ולמעשה בכל השטחים. האפשרות להביא לכל חדר וחדר הודעות, דיונים וכל מיני תופעות, היא בעלת חשיבות חברתית עצומה. העובדה שאנטנה מרכזית תאפשר לכל חדר וחדר לקלוט תוכניות טלוויזיה מכל הארצות הסובבות אותנו – היא משנית בלבד ואיננה הגורם להעלאת ההצעה שאפרט אותה להלן.

הצעתי להקמת אנטנה מרכזית בקיבוץ מתבססת על שלושה נתונים: הנתון הראשון – הוא שאנטנה מרכזית בקיבוץ איננה מוצר מותרות שבא למלא מטרה תרבותית, אלא מכשיר שיהפוך במרוצת הזמן לחיוני לניהול מערכות הקיבוץ.

הנתון השני – שאין להעלות על הדעת שהקיבוץ יוכל עכשיו או בעתיד הנראה לעין להקדיש ולו אגורה אחת למטרה זו. (מדובר בהשקעה של כשבעים אלף דולר)

הנתון השלישי – הוא שמצבם הכספי האישי של החברים טוב לאין ערוך ממצבו הכספי – משקי של הקיבוץ. נראה לי שהגיע הזמן שאנחנו נעזור לקיבוצנו ובעקיפין גם לעצמנו.

וזאת הצעתי:

א ).כל חבר, מועמד , תושב קבע, הורים, יקדיש מתקציבו (כספו) האישי למטרה זאת 50 $ (משפחה 100 $ ויחיד 50$)

ב). הקיבוץ יוותר על תרבות מיובאת.

ג). הקיבוץ יוותר על מפעל הספר והצגות.

ד). מכל הכנסה ממקורות חוץ שתתקבל (חתונה, בר מצווה) יופרש מעשר 10% למטרה זו.

ה). כיתה ו' שזאת לה שנת המשימות, תראה במטרה זאת כאחת ה"משימות" שיעשו למענה.

ו). אני לא מציע לעשות גיוסים. את הגיוסים יש להשאיר לחיזוק המשק.

ז). תיבחר ועדה שבין יתר תפקידיה יהיה להעלות רעיונות לקידום העניין הזה.

אני משוכנע שגם אם הצעה זו לא תתקבל על דעת החברים היא תשוב ותעלה ביום מן הימים.
יהודה ו-ן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה