סדנא דארעא חד הוא (חסכון ברכבי פעילים) 18.12.84

התבקשתי ע'י אחד החברים לרשום אותו ברשימת הרכב היוצא לת'א ומה נדהמתי כשראיתי עשר מכוניות של פעילים בקבה'א יוצאות מדי בוקר לתל אביב. לפעמים מכונית זו או אחרת יוצאת לכיוון אחר. אין מצוקה כלכלית, אין מצב חרום, עולם כמנהגו נוהג. יש להניח שמצב כזה נוהג גם בקיבוצים אחרים.
מה לנו כי נלין על הממשלה וחברי הכנסת שלא רוצים לוותר על תנאי המותרות שלהם, שגם בימים רגילים לא הייתה להם כל הצדקה, על אחת כמה וכמה עכשיו – אם ההנהגה שלנו לא נותנת את דעתה על הנעשה אצלנו.
אני לא מציע להכניס את כל הפעילים לטרנזיט ולהסיעם לת'א, אני גם לא מציע לקחת מהפעילים את המכוניות, כי זה יקטין במידה ניכרת את המוטיבציה לפעילות. אני כן מציע להשבית כל מכונית של פעילים ליומיים בשבוע. אלה יכולים להיות הימים בהם מקבלים ביקורים במשרד, ובימים אלה יגיעו במכוניות של הפעילים האחרים שישביתו מכוניתם בימים אחרים. הסידור הזה לא יפגע באלה המבקרים בקיבוצים וכבר היו דברים מעולם.
בימי המיתון, (הצנע) בשנות החמישים, כל מכונית הייתה חייבת לשבות יום בשבוע, אם הבזבוז התנועתי הוא גזירה שאין לבטלה, לפחות ניהנה ממנו. לא ייתכן שבמצב זה ייסעו חברים לתל אביב בשעות הבוקר ב"אג'ד" ולא במכוניות הרבות היוצאות מהבית – ולמי שדואג ל"אג'ד" - עוד יישארו די נוסעים מעין-שמר: אורחים, מתנדבים, אולפניסטים וכל החברים הנוסעים לצפון הארץ.
אני מקווה שדברים אלה שהעליתי, יגיעו לאוזני אלה שמתפקידם ויכולתם לתקן מעוות זה.
(יהודה ו-ן)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה